Ik heb het Keto-dieet geprobeerd en meer gewicht verloren dan ik had verwacht

sa Sparacino 

Bijgewerkt: 25 mei 2018
wide-keto-voor-na-promo.jpg

Ik ben meestal geen fan van voorgeschreven “diëten” – ik leef volgens meer van de anti-dieet mantra . Noem me dromerig, maar het woord ‘dieet’ heeft tegenwoordig een beetje een negatieve bijklank, met ‘rage’ en ‘beperkend’ dat er meestal aan voorafgaat. Dus toen ik de kans kreeg om Dr. Ax’s nieuwe Keto360-programma een test van twee weken te geven, heb ik serieus gegraven op het ketogene dieet en of het gezond is .

Dit is wat ik heb geleerd over het Keto-dieet: in feite ruil je een koolhydraatbeperkt dieet, dat de meeste Amerikanen eten, voor een dieet met een hoog vetgehalte (de gezonde soorten), gematigd eiwit en zeer weinig koolhydraten. Het idee is dat je de bron verandert van waaruit je lichaam zijn energie (en calorieën) krijgt van glucose (van koolhydraten) tot ketonen (van vet). Deze verschuiving gebeurt echter niet na één kogelvrije koffie . Het duurt meestal enkele dagen voordat je lichaam ketose heeft bereikt – waar het naar vet kijkt als de eerste bron van brandstof. Eenmaal daar, echter, zal je lichaam “de hele tijd vet verbranden”, zegt Dr. Ax. “Het maakt niet uit of je aan het trainen bent of aan het slapen bent, of wat je aan het doen bent, je lichaam blijft vet verbranden in ketose.”

Gewapend met de 411 over hoe het keto-dieet werkt, voelde ik me aangemoedigd en opgelucht. Het concept is geworteld in voeding- en gewichtsverlieswetenschap. En uit mijn eerste gesprekken met Dr. Ax, vond ik het leuk om te weten dat ketogene voedingsresultaten altijd tijdgebonden moeten zijn – eten op deze manier is geen levensstijl en dat is logisch. Je hebt misschien gehoord dat het keto-dieet als laatste werd beoordeeld in de US News & World Report 2018-lijst van de beste en de slechtste diëten. Terwijl ik deze reis begon voordat het nieuws uitkwam, had ik het keto-dieet zeker een keer geprobeerd. Een deel van de criteria voor die gerangschikte lijst was of een dieet duurzaam was en gemakkelijk te volgen – het keto-dieet is geen van beiden, maar het is niet ontworpen om te zijn. “Ik raad mensen af ​​om strikte ketogene diëten voor hun leven te volgen,” zegt Dr. Axe. “Ik raad 30- tot 90-daagse periodes aan en daarna een meer van een ‘fietsfase’, waarin je in en uit Keto kunt fietsen. ‘ Dr. Axe geeft toe dat het volgen van een keto-dieet voor de meeste mensen moeilijk zal zijn, omdat veel Amerikanen diëten rijk aan suiker, zout en koolhydraten hebben. Maar hij zegt dat de potentiële voordelen – het stimuleren van de gezondheid van de hersenen, het ondersteunen van spieren en de algehele verbeterde prestaties in de sportschool, op kantoor en in het leven – de moeite waard zijn om hard te werken. (Kijk maar naar de Keto Dieet Resultaten Jen Widerstrom zag na 17 dagen .)

Dat gezegd hebbende, was ik klaar om het keto-dieet op de proef te stellen – en in de weken tussen Thanksgiving en Kerstmis, niet minder. Ik genoot van het idee om te bewijzen dat het eten van vet je niet dik maakt – een voedingsmythe die ik graag zou willen zien sterven een snellere dood .

De voorbereidingsperiode

Alle nieuwe gewoonten hebben een plan nodig. Gelukkig had ik de Keto360 Blueprint (die in kaart bracht hoe dit allemaal zou aflopen), Dr. Axe tot mijn beschikking voor ALLE vragen, een Keto360-goedgekeurde voedsellijst en een echtgenoot die instemde om op de twee te springen. week keto bandwagon met mij. (Onderzoek toont aan dat het hebben van een buddysysteem je succesfrequentie in fitness , een dieet en zelfs je resoluties van het nieuwe jaar zal verhogen .) Toch was het een hele uitdaging om mijn eerste week keto-dieetmaaltijden en -snacks te leren kennen. (Kanttekening: ik wist hetdat als ik hier zou slagen, ik lunch zou moeten kopen. Gelukkig is Dr. Axe helemaal aan boord en zegt hij dat de meeste café-saladestaven zullen hebben wat ik nodig heb om een ​​keto-maaltijd te maken – een grote spinaziesalade met bijvoorbeeld zalm en avocado.)

Keto-maaltijden leken me zo zwaar en rijk en het was gewoon niet hoe ik eraan gewend was te eten. Bovendien beschouw ik mezelf als een flexitariër , dus de gedachte aan het eten van meer vlees – en vaker dan ik normaal zou doen – deed me stilstaan. Dr. Axe verzekerde me dat zelfs vegetariërs een keto-dieet zouden kunnen volgen als ze het goed genoeg gepland hadden. ( Veganisten kunnen dat ook .) Dat gezegd hebbende, hij is in het bijzonder een voorstander van dierlijke producten en rood vlees, vanwege het ijzer dat het levert aan vrouwen (die vatbaarder zijn voor deficiëntie) en omdat het energie kan versterken wanneer koolhydraten ontbreken. ( Dit zijn de andere dingen waar vegetariërs zich bewust van moeten zijn voordat ze Keto gaan gebruiken .)

Toch hou ik van koken en ik plan mijn maaltijden toch op de reguliere. Met een keto-voedsellijst in de hand en advies van Dr. Ax in gedachten, vulde ik mijn boodschappenwagentje met gezinsversies van wat ik regelmatig koop (appels, bessen, notenboter, boerenkool) en veel meer vlees dan ik ooit in mijn wagen gehad (gemalen lamsvlees, kip, ECHT spek). Wat miste er? Sommige van mijn gebruikelijke koolhydraatrijke items, zoals volkoren Engelse muffins, sinaasappelsap, pompoen, en tortillachips.

Terwijl ik vrij zeker was over mijn vermogen om te snijden in voor de hand liggende koolhydraten, voelde ik me minder zeker over het verdubbelen van mijn vet. Dit is een aspect van het ketogene dieet waarvan ik denk dat veel mensen het verkeerd begrijpen. Keto is niet alleen een koolhydraatarm dieet, het is ook een HOOG vet dieet .

Ik kan prima kokosolie en avocado pakken. Maar er was één ding over de volgende twee weken dat over me opdoemde: het intermitterende vasten (IF) Dr. Axe bouwde zijn programma op. (Niet alle keto-diëten omvatten dit.) Op de Keto360 kun je kiezen uit drie verschillende etalages, en ik ging voor het langst: middag tot 20 uur, wat betekende dat ik tot de middag geen vast voedsel zou eten. Ik heb een actief fitnessschema, dat op regelmatige basis brandstof nodig heeft (en herstel), dus ik was bezorgd dat ik mijn ochtendyoghurt met bessen echt zou missen en voor 10 uur ‘s avonds laat hangend zou zijn (om nog te zwijgen van, sommige food pros voelen de potentiële voordelen van intermitterend vasten zijn de risico’s misschien niet waard.) Dr. Axe verzekerde me dat ik niet alleen de IF kon behandelen, maar dat het op deze manier tijdelijk uithongeren van het lichaam het mogelijk maakte om te genezen. “Als je een tijdje vastt, laat je in essentie de systemen van je lichaam volledig rusten en herstellen.” En hij heeft gelijk. Dit is precies waarom slaap het belangrijkste is voor gewichtsverlies en gezondheid , waarom er dingen zijn als schoonheidsnachtcrèmes en waarom rustdagen cruciaal zijn om aan elk fitnessdoel te voldoen . Het afbreken van voedsel, de snelle turnover van cellen en het herstellen van spiertranen gebeuren allemaal tijdens de rust.

Bovendien is het niet alsof ik tot de middag niets met mijn lichaam kon doen . Keto-drankjes met weinig koolhydraten , zoals thee, water en koffie waren allemaal opties, en Dr. Axe stelde voor om eiwitten (zoals zijn bottenbouillon of collageeneiwitpoeders) toe te voegen aan mijn vloeistoffen om de honger te helpen af ​​te weren. Dus gedurende mijn twee weken heb ik geëxperimenteerd met Dr. Ax’s botbouillonproteïne en collageeneiwit, evenals ongezoete, niet-melkachtige melk zoals amandel- en havermelk . Ik zal hier de achtervolging op na houden: hoewel de mening van deskundigen over de biologische beschikbaarheid van collageenpoeder en de mogelijke gezondheidsvoordelen ervan is gemengd , ben ik door vallen en opstaan ​​terechtgekomen bij koffie met havermelken collageen-peptiden als mijn go-to morning-brouwsel. Ik nam ook een paar van de Keto-brand-supplementen van Dr. Ax in de ochtend. Ze bevatten exogene ketonen, wat een mooie manier is om bonusketonen te noemen die mijn lichaam niet alleen produceert.

Met maaltijden gepland, onderzoek gedaan en supplementen bij de hand, was ik klaar en opgewonden voor de uitdaging. Hier is een fragment van mijn ervaring van twee weken – en de Keto-dieetresultaten die daarbij kwamen:

Dag 1: Het is 08:15 uur en mijn maag gromt. Het weet dat het tijd is om te ontbijten, en ik ontneem het. Ik mengde mijn eiwitkoffie en rende de deur uit. Mijn eerste gedachte is dat de vanillesmaak een mooie aanvulling is op zwarte koffie. Maar tegen het einde van de thermoskan, realiseer ik me dat het niet uitmaakt hoe je het snijd, vanillebot-bouillon eiwitkoffie is niet hetzelfde als een vanille-blondebraadvlees met magere melk.

Dag 2: Er is een bagelwinkel minder dan een blok van mijn kantoor. Ik passeer het elke dag en denk er nooit echt iets over. Nou, niet vandaag! De geur van de versgebakken bagels – en was die veggie roomkaas die ik rook? – wuift de deur uit terwijl ik extra snel voorbijloop. (Hoewel ik kwam er later achter dat er is een manier om brood te hebben en nog steeds in ketose .)

Dag 3: Ik ben AF moe. Net als het soort moe wanneer je zo uitgeput bent, moet je je linkerarm gebruiken om je rechterarm op te tillen. Op de een of andere manier heb ik mezelf uit bed gestrikt om alleen maar te trainen om te beseffen dat cardio nog nooit zo hard is geweest, dus moest er wat krachttraining worden gedaan. ( Ik weet nu deze 8 dingen over oefenen tijdens het Keto-dieet .) Desalniettemin waren gevoelens van lethargie te verwachten, zegt Dr. Axe, die zegt dat dagen 2 en 3 ook de moeilijkste waren voor hem de eerste keer dat hij Keto probeerde. “Elk lichaam is anders,” verzekert hij mij. “Sommige mensen voelen zich beter op dag 5, anderen nemen twee weken.”

Dag 4: Lunchen grijpen is tot nu toe succesvol geweest. Vandaag was wat tilapia, courgette en gele pompoen, en een salade met boerenkool en tofu. Ik gooide op een halve avocado voor goede vette maatregel. Oh, en ik merk dat ik al een pond kwijt ben, wat zeker alleen maar watergewicht is – koolhydraten houden water vast, dus het beperken van ze is een zekere manier om wat vocht in je lichaam vrij te maken – maar toch. Gewichtsverlies was niet mijn doel, maar ik betwijfel of ik alleen ben door te denken: “Ik zal het nemen!”

Dag 5: Zoals het lot het zou hebben, rolt 3 uur ‘s middags rond en krijgen we een bericht dat er koekjes in de vergaderruimte zijn. Ik heb geknabbeld op keto-goedgekeurd voedsel zoals Granny Smith-appels (de zure groene appel heeft veel minder suiker dan bijvoorbeeld een rode gala) en volvette kwark met bosbessen (waar ben je mijn hele leven al geweest, snack? ) zonder echte problemen met het hunkeren naar. Maar als ik weet dat er koekjes zijn die ik niet kan eten, voel ik me een beetje bedrogen. ( Hoewel deze Low-Carb Keto-desserts dat helpen .)

Dag 6: Toen ik terugdacht aan wat ik vandaag at, besefte ik dat tussen mijn salade en mijn lamshamburger ik een hele avocado at. Het Keto360-plan beveelt niet meer dan een halve avocado per dag aan en de meeste voedingsdeskundigen zijn het daar waarschijnlijk mee eens. Terwijl de romige, groene vruchten gevuld zijn met veel gezonde vetten, die ik nodig heb om te overleven in ketose, bij 300 calorieën een knal, die snel kan oplopen. (Eén gram vet staat gelijk aan 9 calorieën, tegenover 4 calorieën per gram voor zowel eiwitten als koolhydraten.)

keto-avocado-IG_0.jpg

Het is waar dat calorieën niet het enige zijn dat van belang is in je dieet , maar als je probeert af te vallen (wat een belangrijke reden is dat veel mensen het keto-dieet proberen), is het belangrijk om je bewust te zijn van het combineren van al die vetrijke voedingsmiddelen voor succes.

Dag 7: Uitputting piekte terug op dag 3 en 4, maar ik rende de hoek om en begon me de laatste dagen meer als mezelf te voelen. Nu halverwege voel ik me alsof ik dit keto-maaltijdplan op orde heb gekregen, zelfs als het eten niet alles is wat ik had gehoopt en gedroomd. (Meer hierover hieronder). Bovendien kan ik effectief trainen zoals ik gewend ben. In het weekend raakte ik de barre, de fiets en de (ketel) bellen, en het voelt geweldig. Ik heb mijn energie terug en nog wat. En ik voel tegelijkertijd lichter (nog een pond) en sterker.

Dag 8: Ik worstel nog steeds met het vinden van een ochtenddrank waarvan ik geniet en die me vol houdt, dus ik probeer smaakloos collageenproteïnepoeder met mijn koffie plus een scheutje macadamianotenmelk. Het is nog steeds niet hetzelfde als een Franse pers met room, maar het is een overwinning! Op het gebied van het vaste voedsel, begin ik een beetje overdreven te worden over al het vlees dat ik de afgelopen week heb gegeten. Het is meer dan ik normaal driemaal zo lang zou eten. Lamburgers, taco’s met sla van kalkoenen, kipsalades. Mijn spijsvertering is uitgeschakeld (hoewel ik elke ochtend probiotica neem ), daarom beveelt Dr. Ax zijn Keto Digest-supplementen tijdens de lunch aan. Ze bevatten vetverterende enzymen om het extra vet en eiwit dat mijn lichaam niet gewoon is te consumeren, af te breken en het helpt.

Dag 9: Ik ben ingestort. Ik rende de deur uit voor een ochtendtraining en ik had vanmorgen een flinke lepel pindakaas, maar ik was hangry, oké ?! Terwijl ik me stilletjes afvraag of dat genoeg is om me ketose te sturen, is er echt geen schuldgevoel ( eten zou je nooit schuldig moeten maken, IMO ). Ik heb brandstof nodig voor mijn trainingsperiode.

Dag 10: Ik begin ziek te worden van hetzelfde voedsel waarvan ik weet dat het veilige weddenschappen zijn. En het aantal keren dat ik heb gegoogeld: ‘Is _____ keto?’ loopt uit de hand. Ik heb me gerealiseerd dat de enige echte kwelling die ik heb met het Keto-dieet, is dat er zoveel gezonde, voedzame voedingsmiddelen zijn die je niet kunt eten terwijl je erop zit. (Misschien is dat de reden waarom experts zeggen dat je voor eens en voor altijd restrictieve diëten moet opgeven .) Wortelen? Zoete aardappelen? Spruitjes? Welke vitamines en voedingsstoffen mis ik als ik dit voedsel van mijn bord laat?

Dag 11: De vrouwen in de saladebar hebben per ongeluk brood in mijn tas gestopt, hoewel ik geen brood zei . Ik gooide het weg op weg naar de deur. Vandaag is een trieste dag. In ander nieuws is mijn energie nog steeds aan het schoppen, ik heb mijn trainingen bijgehouden en ik heb nog een pond verloren. (Ik heb er een hekel aan om mezelf zo vaak te wegen .)

Dag 12: Dr. Axe verzekerde me vanaf het begin dat ik me aan mijn gebruikelijke workouts zou kunnen houden, en ik ben blij om te melden dat ik mijn favoriete boks- en fietslessen kan bijhouden zonder me halverwege dood te voelen .

Dag 13: Ik heb een haat-liefdeverhouding met dit intermitterende vasten. Ik denk dat het “werkt”, en daarmee bedoel ik dat ik wat afvallen. (Bovendien kan een verbeterde lichaamssamenstelling en -definitie gepaard gaan met gewichtsverlies.) Wanneer ik Dr. Axe vraag of ik mijn succes moet toeschrijven aan Keto of IF, zegt hij beide. “Ik zou zeggen 80/20, het is sterker in het voordeel van keto, maar intermitterend vasten helpt ook”, zegt hij. De vetverbrandende mogelijkheden van keto hebben meer kracht achter zich als het gaat om gewichtsverlies, specifiek, voegt hij eraan toe, maar het intermitterende vasten kan goed zijn voor de spijsvertering en gewoon goed voelen.

Dag 14: Vandaag is de laatste dag op het Keto360-plan, dus ik draag mijn Body by Butter-tank natuurlijk voor mijn ochtendtraining. De klas had een training voor zwaar hefcircuit en cardio-uitbarstingen ingebouwd en ik had het gevoel dat ik kon gaan voor ronde twee toen het voorbij was.

Op het einde ben ik blij met mijn keto-voedingsresultaten zowel intern als extern. Ik verloor 4 pond in twee weken, kreeg wat energie en efficiëntie met mijn training, en vaker wel dan niet het gevoel gehad dat ik een betere spiertonus kon zien in plaats van me opgeblazen te voelenof gewogen. Hoewel het ketogene dieet misschien niet altijd mijn goede doel is, was de laatste feedback van Dr. Axe bemoedigend: hij zegt dat ik nu een succesvolle keto-proefloop heb gehad, als ik een aantal keto-weken wilde doorlopen (of zelfs een maand, de volgende keer), zou ik gemakkelijk, potentieel ketose zelfs sneller kunnen bereiken. Terwijl full-force teruggaan op de koolhydraten me zou kunnen laten ontsporen of iemand anders die keto-cyclus wil, zegt dr. Axe dat de kansen in mijn voordeel zijn. “Negentig procent van de tijd als iemand het een keer heeft gedaan, raken ze de volgende keer sneller en gemakkelijker in ketose”, zegt hij.

Sterker nog, hij zegt dat mijn toch al enigszins uitgebalanceerde voeding een deel is van waarom ik de Keto-griep niet heb ervaren. (Sommige mensen melden dat ze de eerste paar dagen of zelfs weken keto ziek aan hun maag hebben, prikkelbaar en duizelig zijn, naast andere griepachtige symptomen.) Mensen die overstappen van een zeer koolhydraatbeperkt en eiwitrijk dieet naar een vetarm dieet is meer vatbaar voor deze zeldzame maar extreme symptomen, zegt hij. Dit is de reden waarom hij zegt dat hij een Feestfase heeft gebouwd – wanneer je vetten aan je dieet toevoegt zonder je koolhydraten echt te beperken – in zijn Keto360-plan als manier om je lichaam in ketose te verlichten. “Als iemand een redelijk goede eter is, en ze al een matige hoeveelheid vet in hun dieet hebben – niet hoog vet maar matig – zullen ze typisch vrij goed overgaan,” zegt hij.

Veel mensen kijken voor en na mijn foto’s zij aan zij naast elkaar en denken: “Ze was al fit en ziet er nu hetzelfde uit.” (Is het niet vreemd hoe anders andere mensen je zien versus hoe je jezelf ziet?) Maar eten en bewegen zou altijd meer moeten zijn dan de esthetiek. Hoe uw dieet en fitness gewoonten maken je voelt ? Eten is brandstof (en herstel) voor de activiteiten die je het leukst vindt. Als goed eten betekent dat je wat perspectief krijgt, dan is eindigen met een betere kont gewoon kers op de taart. Trouwens, ik kan nu cake hebben.