8 voordelen van bottenbouillon die u zullen overtuigen om de trend te probere

Dit najaar is er in heel Amerika een nieuwe trendy warme drank vullende mokken in de vorm van drinkbekers, en deskundigen zijn al bezig met het zingen van de gezondheidsprijzen. Dus wat is dit magische elixer? Botbouillon. Er is zelfs een hele winkel gewijd aan bottenbouillon in New York City, genaamd Brodo, waar u kunt krijgen om te gaan kopjes bouillon als je op de go- think Starbucks, maar hartige. Maar is botbouillon goed voor je?

Als bottenbouillon liefhebber kan ik niet opgewondener zijn dat het woord over dit “magische” drankje de ronde doet. (DYK dat bot bouillon is een van de top 50 van de winter voedingsmiddelen voor gewichtsverlies?) Magie is wat een voedingsdeskundige noemde bot bouillon toen ik voor het eerst hoorde over de opkomende voedsel trend. We hadden het over het lekkende darmsyndroom, een aandoening waarvan gezegd wordt dat botbouillon zou helpen, en de foodprofessional vertelde me dat haar klanten die botbouillon drinken, enorme verbeteringen met darmproblemen hebben gemeld. Klinkt vrij magisch voor mij. Maar er zijn zo veel andere voordelen voor de botbouillon naast wat het kan doen voor uw darmen.

Hoe bottenbouillon te maken

Dus ging ik naar mijn plaatselijke supermarkt om te zien dat ze geen botten hadden. De plaatselijke slager kon me wel helpen, maar toen raadde hij me aan om de Aziatische voedselmarkt te proberen. Ik kwam erachter dat de beste manier om bottenbouillon te maken is met de hardste botten die je kunt vinden, zoals vleesgewrichten, kippenhalzen, ossenstaarten, soepbotten en natuurlijk kleine, griezelige voetjes. Als je de botten eenmaal hebt, is het maken van een basisbouillon eenvoudig: Stop ze allemaal in een kroket met groenten en kruiden die je in de buurt hebt liggen, voeg water toe en kook ze 24 tot 72 uur lang op een laag pitje. Het ruikt heerlijk en je krijgt een voedzaam drankje – of, als al het andere faalt, een heerlijke soepbasis. (In feite zijn deze negen recepten op basis van bottenbouillon een geweldige plek om te beginnen.)

8 Voordelen van bottenbouillon die geweldige dingen doen voor je lichaam

1. Genees en verzegel je darmen. Een kopje botbouillon per dag doet wonderen tegen het lekkende darmsyndroom, maar het is ook goed voor de bescherming van niet-lekkende ingewanden, aldus Jill Grunewald, een holistische voedingscoach en oprichter van Healthful Elements. De gelatine in de botten die gewoonlijk gebruikt wordt voor het maken van bouillon (zoals knokkels, voeten en andere gewrichten) zou helpen om gaten in de darmen te dichten. (Mensen die lekkende darm syndroom hebben, hebben een poreus darmsyndroom.) Dit “herstel” kan helpen chronische diarree, constipatie en zelfs sommige voedselintoleranties te verlichten.

2. Bescherm uw gewrichten. Het gebruik van glucosamine supplementen wordt al lang gebruikt als eerste behandelingslijn voor mensen met gewrichtspijn, maar het blijkt dat botbouillon ook glucosamine bevat. In tegenstelling tot pillen biedt de bouillon andere voedings- en gezondheidsvoordelen die de pijn kunnen helpen verminderen. Chondroïtinesulfaat, dat zich bijvoorbeeld in het kraakbeen bevindt dat de gewrichten beschermt, blijkt te helpen bij het voorkomen van artrose.

3. Kijk jonger. Een groot voordeel van botbouillon is dat het een rijke bron van collageen is, dat ook van nature in het lichaam voorkomt als gewrichtsbeschermer en stabilisator. Deskundigen zijn gescheurd over de vraag of de huidverstevigende, gezamenlijke versterkende voordelen van het innemen van collageen er zijn, maar studies hebben een verbetering van de elasticiteit van de huid en fijne lijntjes van collageensupplementen aangetoond. (Lees meer over de vraag of u collageen moet toevoegen aan uw dieet.)

4. Beter slapen. Onderzoek heeft aangetoond dat glycine, gevonden in botbouillon, kan helpen om de slaap te verbeteren en vermoeidheid tegen te gaan.

5. Ondersteuning van een gezond immuunsysteem. Vanwege de hoge concentratie aan mineralen in botbouillon gaat Mark Sisson, auteur van The Primal Blueprint, zo ver dat hij botbouillon een “superfood” noemt dat uw immuunsysteem kan versterken. (Misschien had je oma gelijk over het voeren van eindeloze kippenschalen kippensoep als je ziek werd).

6. Verhoog de botsterkte. Het fosfor, magnesium en calcium in de botten sijpelen uit in de bouillon, waardoor u al die essentiële voedingsstoffen voor uw eigen gezonde botten kunt drinken.

7. Vul uw dieet aan. Maar één ding is wel duidelijk: We stellen niet voor om een volledig dieet met botbouillon te volgen. Het kan (en mag) niet je middel zijn voor essentiële voedingsstoffen zoals aminozuren, als je niet regelmatig vlees eet, kan het helpen om aminozuren uit dierlijke eiwitten via de botten aan te vullen. Aminozuren zijn belangrijk voor spierherstel en energie – twee belangrijke onderdelen van je fitnessprestaties.

8. Eet gezonder. Terwijl de bottenbouillon trend kan zijn begonnen met drinkbare bouillon in een kopje, zijn er vele andere manieren waarop je kunt eten en koken met botbouillon. Bekijk hier enkele van de slimme ideeën:

Hoe eet ik bottenbouillon?

  • Drink het recht omhoog. Giet het in een thermosfles en neem het mee op je woon-werkverkeer.
  • Gebruik het om korrels te maken. Gebruik bij het koken van je favoriete oude graan, zoals quinoa of farro, bottenbouillon in plaats van water.
  • Bevries voor later gebruik. Giet botbouillon in ijsblokjesbakjes en vries in. Je hebt individueel geportioneerde bouillon in de aanslag.
  • Maak soep. Dit is een beproefde manier om botbouillon te gebruiken. Begin vanaf nul (indien mogelijk) of gebruik de in de winkel gekochte bouillon als basis voor een soep of stoofpot.