Deze mediterrane dieet desserts smaken zo goed dat je ze vergeet dat ze goed voor je zijn…

Italiaanse Appelolijfoliecake

Je kunt je taart hebben en eten, ook het ruilen van boter, die vol zit met verzadigde vetten, voor hart-gezonde olijfolie, een enkelvoudig verzadigd vet, maakt het verschil. Voel je vrij om je te laten verwennen in dit recept voor olijfoliecake, dat niet zal leiden tot een suikercoma. (Gerelateerd: 5 Gezondheidsvoordelen die je scoort van het volgen van het mediterrane dieet.)

 

Chocoladechocoladekoekjes voor olijfolie en olijfolie

Olijfolie is de belangrijkste bron van vet in het mediterrane dieet, en aangezien dit mediterrane dessert recept gebruik maakt van olijfolie in plaats van boter, kunt u in principe overwegen om deze koekjes te eten om uw dagelijkse macro quota te halen. (Een garnituur van koosjer zout garandeert in principe dat je er niet bij stopt.)

 

Op de Middellandse Zee geïnspireerde Brownies

Olijfolie is niet de enige gezonde vervanging voor boter. Dit decadente chocolade brownie recept vraagt om Griekse yoghurt en verhoogt het gezonde vetgehalte nog meer met walnoten. Het beste deel? Het zijn slechts 150 calorieën per stuk. (Hier zijn nog 15 caloriearme chocoladedesserts.)

 

Griekse yoghurtchocolademousse

Verminder de hoeveelheid geraffineerde suiker die gewoonlijk bij mousse wordt geleverd door chocolade te mengen met Griekse yoghurt in plaats van room. De textuur is misschien iets meer yogaritmisch dan de gemiddelde mousse, maar dat merk je nauwelijks bij elke romige hap.

 

Turkse Yoghurt Cake met Vijgen

Vijgen zijn de woede in het Middellandse Zeegebied, en ze zitten vol met vezels, magnesium, calcium en kalium. Door ze toe te voegen aan deze luchtige, soufflé-achtige taart, die Griekse yoghurt gebruikt in plaats van boter of room, is het een smakelijke maar goed-voor-je traktatie. (Verwant: 8 zoete en hartige vijgenrecepten voor elke maaltijd van de dag)

 

Kaneelnoot appeltaart met walnoot en appeltaart

Vers fruit? Check. Gezonde vetten? Controleer. Hele granen? Controleer! Gemaakt van eieren, tarwebloem, olijfolie, bruine suiker, plus appels, rozijnen en walnoten, deze taart raakt het mediterrane dieet trifecta.

 

Pindakaas banaan Griekse Yoghurt kommen

In Amerika eten we Griekse yoghurt vooral als gezond ontbijt. Maar in het Middellandse Zeegebied, een kom romige yoghurt – in dit geval, vermengd met bananen, gesmolten pindakaas en vlaszaadmaaltijden – als een eiwitrijk dessert. (Probeer 10 eiwithoudende yoghurtkommen.)

 

Magere appeltaart met laag vetgehalte

Geen boter, geen olie, en verpakt met verse appels, deze magere appeltaart is slechts 116 calorieën per plak. Het is zo licht en zo weinig decadente ingrediënten, dat je dit mediterrane dieetdessert als een gezond ontbijt zou kunnen eten.

 

Vijgen- en pistachecake

Deze cake gaat de Mediterrane dieettest dankzij voedzame vijgen en overvloed van proteïne over – plus anti-oxyderend – ingepakte pistaches. Het verzoekt een tikkeltje van room en suiker, zodat misschien stok aan één plak van deze traktatie. Als u kunt. (Verwant: De 7-daagse mediterrane dieetplan deskundigen denken dat iedereen zou moeten volgen.)

 

Geplaatste Quinoa Crunch Bars

Deze zien eruit als rijke, chocolade brownies, maar ze zijn zo veel gezonder en net zo lekker. En je hoeft ze niet eens te bakken! Gewoon quinoa, smelt de chocolade, meng ze met vanille en pindakaas en laat ze in de koelkast afkoelen. Voilà! Het perfecte dessert. (Wat heb je voor het dessert? Bekijk deze 50 gezonde mediterrane dieetrecepten en Maaltijdideeën.)